#1 Opravdu dostal autor Nike loga jen 35 dolarů?


(Obr.1 - Původní design loga "swoosh" z roku 1971)
Logo firmy Nike, kterým je celosvětově známý "swoosh", bylo navrženou studentkou grafiky Carolyn Davidson v roce 1971.
Zde se potkala se spoluzakladatelem značky Nike Phillem Knightem, který na univerzitě vedl hodiny účetnictví. Doslechl se, že Carolyn sháněla peníze, aby se mohla zúčastnit hodin olejomalby, a tak ji nabídl přivýdělek u Nike (v té době ještě Blue Ribbon Sports).

(Obr.2 - Carolyn Davidsonová)
Ohodnocena byla 2 dolary za hodinu (v přepočtu asi 14 dolarů dnes). Dostala za úkol od Knighta, aby co nejrychleji vytvořila něco originálního a zároveň snadno zapamatovatelného. Inspirovala se křídlem řecké bohyně vítězství Niké, po které byla značka pojmenována. Logo má znázorňovat pohyb, rychlost a dynamiku. Přestože se mu navržené logo nelíbilo, z důvodu časové tísně nakonec návrh schválil. Práce studentky byla ohodnocena na 35 dolarů (v přepočtu asi 206 dolarů dnes) s odůvodněním, že na tvorbě pracovala 17.5 hodiny ačkoliv Carolyn tvrdí, že na návrhu pracovala déle. O dvanáct let pozdějí v roce 1983 dal Knight Carolyn zlatý prsten s diamantovým logem "swoosh", a také nějaké akcie společnosti Nike jako vyjádření vděčnosti (přesná částka nebyla odhalena).

Prozkoumat sekci Nike můžeš zde










(Obr.3 - Evoluce loga Nike)